Vauxhall Astra K Forum banner

Sleutel blijft in contact

3 reading
66K views 21 replies 13 participants last post by  kats  
G
#1 ·
Hallo allemaal,

Mijn wederhelft heeft gezegd dat de sleutel de afgelopen dagen vast begint te zitten in het contactslot bij het proberen de sleutel eruit te halen en het is nu ook bij mij gebeurd. Na wat geklooi met het opnieuw starten van de motor en de auto in de versnelling zetten en dan weer in de parkeerstand, komt hij vrij. Ik zal het bij de dealer laten boeken, maar weet iemand wat het zou kunnen zijn?

Bedankt,
Mike.

G
#5 ·
J155 said:
Hallo,

Ik heb dit probleem ook. Kunt u mij vertellen of het probleem is verholpen door smering? Valt dit onder de garantie van Vauxhall?
Ze hebben eerst geprobeerd een beetje smeermiddel in het sleutelvat te spuiten zonder het te verwijderen om te zien of het zou helpen, omdat ze ons niet meteen konden inplannen voor een volledige diagnose. Het werkte een paar weken, maar het begon weer vast te zitten. Ik heb toen een echte afspraak gemaakt en ze hebben het sleutelvat een week geleden verwijderd om het goed te smeren, dus duimen dat het is opgelost. Ik zal over een paar weken een update geven en u informeren. Ik had gedacht dat een vervanging onder de garantie zou vallen.

G
#7 ·
Hallo allemaal,

Even een update over dit onderwerp - de technische dienst van Vauxhall kwam terug met de mededeling dat de versnellingspook (de mijne is een automaat) vervangen moest worden, omdat de schakelaar erin niet goed werkte om de sleutel uit het contact te halen. Het is sindsdien perfect, *afkloppen*!

#8 ·
Ik had hetzelfde probleem, maar ik heb het opgelost zonder het naar een monteur te brengen. Ik heb een automaat. Dankzij een YouTube-video kan ik de link niet plaatsen omdat ik op mijn telefoon zit en het via een app heb bekeken. De knop op de versnellingspook vergrendelt niet om de sleutel uit het contactslot te halen, het is een functie in automatische auto's. Dus ik heb WD40 in de knop gespoten, maar niet te veel. Probeer het gewoon in te werken met een paar extra sprays. Zet de versnelling in achteruit "R", druk op de knop en zet hem in parkeerstand "P" met een beetje duw, maar niet te hard.

#10 ·
Om na het ophalen van de auto een update uit te voeren, heb ik de auto gebruikt voor een aantal korte ritten en had geen problemen, maar toen ik op de laatste rit thuiskwam, bleef hij steken.
De volgende dag kocht ik een nieuwe auto die ik hopelijk morgen ophaal, ervan uitgaande dat dit probleem de deal niet doodt. Wat ik dacht dat de beste auto was die ik ooit heb gehad, is veranderd in een nachtmerrie vanwege slechte service. Ik was een trouwe Vauxhall-klant, maar nooit meer.

#11 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2016 Astra Turbo 1.4 automaat. Ik ben er twee keer mee naar een lokale garage geweest, maar beide keren liet hij de sleutel los toen ik aankwam en konden ze niets doen. WD40 in het contactslot heeft een paar keer geholpen, maar het probleem blijft terugkomen. De garage heeft het over het vervangen van het contactslot en de versnellingspook, wat meer dan ÂŁ1000 gaat kosten. Mijn auto is nog niet lang uit de garantie, achteraf had ik deze moeten verlengen. Ik zou alle hulp bij dit probleem op prijs stellen. Ik zal proberen WD40 in de versnellingspookknop te spuiten, zoals voorgesteld, hoewel die prima lijkt te werken. Ik sprak met een Vauxhall-dealer die me verzekerde dat ze nog nooit van dit probleem hadden gehoord, maar de lokale ex-Vauxhall-dealer die ik sprak, zei dat het een veelvoorkomend probleem was met Astra's, dat ze zoals hierboven vermeld tegen aanzienlijke kosten oplosten.

#12 ·
Ik heb dit probleem gehad en ik denk dat ik het heb opgelost!

Er is een mechanisme dat in werking treedt wanneer de versnellingspook uit de Park-stand wordt gehaald en een solenoĂŻde in het contactslot de sleutel op zijn plaats vergrendelt. Wanneer de pook weer in de Park-stand wordt gezet, wordt dit mechanisme uitgeschakeld en maakt de solenoĂŻde de sleutel vrij... of dat zou het in ieder geval doen als alles goed zou gaan!

Na het omhoogtrekken van de versnellingspookomlijsting en -hoes ben ik erin geslaagd het mechanisme te identificeren dat de sleutelvergrendelings-/ontgrendelingssolenoĂŻde activeert.

Wanneer de versnellingspook naar voren wordt geduwd en in de Park-stand wordt vergrendeld, wordt er op een knop gedrukt, die op zijn beurt een solenoĂŻde in het contactslot activeert die de sleutel ontgrendelt. Als de pook niet in de Park-stand staat, wordt de knop losgelaten en wordt de contactslotvergrendeling ingeschakeld.

Ik ontdekte echter dat er wat "speling" in de pook zat, dus hoewel de pook in de Park-stand stond (de transmissievergrendeling was ingeschakeld, het digitale display in het dashboard toonde "P" en het "P"-symbool naast de pook lichtte op), zat hij niet ver genoeg naar voren om de ontgrendeling te activeren.

Als dit u overkomt (u kunt de sleutel niet terugdraaien naar de "uit"-stand en hij komt er niet uit), zet u de auto in de Park-stand en duwt u de pook naar voren. Als er afstelling nodig is / er te veel speling is, zou u de "klik" van de schakelaar moeten horen, maar dan "veert" de pook terug en wordt de schakelaar uitgeschakeld wanneer u er niet meer op drukt. Als u dit doet met het contact aan, kunt u ook de klik van de solenoĂŻde in het contactslot horen als het circuit werkt.

Om uw sleutel vrij te geven, doet u het volgende:

1. Zorg ervoor dat het contact aan staat (de motor hoeft niet te draaien, draai gewoon de sleutel totdat het dashboard oplicht) en de pook in de Park-stand staat
2. Duw de pook naar voren totdat u de klik hoort
3. Terwijl u de pook in deze voorwaartse positie houdt, moet u de sleutel volledig in de "uit"-stand kunnen draaien en hem er normaal uit kunnen trekken.

Als u het bovenstaande probeert met het contact in stand 1 (stuurslot ontgrendeld maar het dashboard licht niet op), werkt dit niet omdat de elektra dan niet wordt bekrachtigd en dat wel moet om dit te laten werken.

Om de fout te herstellen, moest ik toegang krijgen tot de kabelafsteller, wat eenvoudig genoeg is. Voor de pook moet een klein opbergvakje zitten. De rubberen mat hierin kan er gewoon uit worden getild en dan moet de basis aan de voorkant (voorzichtig!) omhoog worden gewrikt en vervolgens naar u toe worden getrokken om hem uit de console te trekken. Wees hierbij voorzichtig om de clips aan de voorkant of de geleidepennen aan de achterkant niet te beschadigen - u zou dit met de hand moeten kunnen doen, zonder gereedschap. Als dit eenmaal uit de weg is, zou u de kabel en de afstelsluiting (een gele plastic clip op de afsteller) moeten zien.

DISCLAIMER - Ik kon de vergrendeling niet volledig loswrikken, dus ik weet niet of hij er volledig af moet of dat hij alleen een beetje omhoog moet om afstelling mogelijk te maken. Ik wilde het niet forceren voor het geval ik de dingen veel erger zou maken!

Hoe dan ook, na wat geklungel ben ik erin geslaagd de kabel zo te tweaken dat de pook naar voren werd getrokken zodat de ontgrendelingsschakelaar werd ingedrukt. Ik duwde de vergrendeling toen weer naar beneden en zette alles terug en nu werkt het prima en selecteert het nog steeds de versnellingen correct. Er was maar een HEEL KLEIN beetje afstelling nodig om de speling weg te nemen, dus ga niet te gek en controleer ALTIJD of u nog steeds alle versnellingen kunt selecteren voordat u alles weer in elkaar zet.

Even terzijde, ik probeerde ook de knop eraf te halen (hurr-hurr) voor een betere toegang, maar hij zat vast. Dit kan echter ook de pookconstructie weer in de juiste positie hebben getrokken, maar hoe dan ook is het probleem nu opgelost.

Als u zich niet prettig voelt bij het zelf afstellen van de kabel, vraag dan gerust een professional, maar wijs wel op het probleem, want ik heb gezien dat hele nieuwe pookmechanismen en vervangende contactsloten als oplossing werden voorgesteld, wat duur, onnodig kan zijn en het probleem misschien niet eens oplost!

Hope this all helps!

#18 ·
Ik heb dit probleem gehad en ik denk dat ik het heb gekraakt!

Er is een mechanisme dat in werking treedt wanneer de versnellingspook uit de Park-stand wordt gehaald en een magneetventiel in het contactslot de sleutel op zijn plaats vergrendelt. Wanneer de selector terug in de Park-stand wordt gezet, wordt dit mechanisme uitgeschakeld en laat het magneetventiel de sleutel los... of tenminste, dat zou het doen als alles goed was!

Na het omhoogtrekken van de versnellingspookomgeving en de gaiter ben ik erin geslaagd het mechanisme te identificeren dat het sleutelvergrendelings-/ontgrendelingsmagneetventiel activeert.

Wanneer de versnellingspook naar voren wordt geduwd en in de Park-stand wordt vergrendeld, wordt er op een knop gedrukt, die op zijn beurt een magneetventiel in het contactslot activeert dat de sleutel ontgrendelt. Als de selector niet in de Park-stand staat, wordt de knop losgelaten en wordt de contactslotvergrendeling ingeschakeld.

Ik ontdekte echter dat er wat "speling" in de selector zat, dus hoewel de selector in de Park-stand stond (de transmissievergrendeling was ingeschakeld, het digitale display in het dashboard toonde "P" en het "P"-symbool naast de selector lichtte op), zat hij niet ver genoeg naar voren om de ontgrendeling te activeren.

Als dit u overkomt (u kunt de sleutel niet terugdraaien naar de "uit"-stand en hij komt er niet uit), zet de auto dan in de Park-stand en duw de selector dan naar voren. Als er afstelling nodig is / te veel speling heeft, zou u de "klik" van de schakelaar moeten horen, maar dan "veert" de selector terug en wordt de schakelaar uitgeschakeld wanneer u er niet meer op duwt. Als u dit doet met het contact aan, kunt u ook de klik van het magneetventiel in de cilinder horen als het circuit werkt.

Om uw sleutel los te maken, doet u het volgende:

1. Zorg ervoor dat het contact aan staat (de motor hoeft niet te draaien, draai de sleutel gewoon totdat het dashboard oplicht) en de selector in de Park-stand staat
2. Duw de selector naar voren totdat u de klik hoort
3. Terwijl u de selector in deze voorwaartse positie houdt, moet u de sleutel volledig in de "uit"-stand kunnen draaien en hem er normaal gesproken uit kunnen trekken.

Als u het bovenstaande probeert met het contact in stand 1 (stuurslot ontgrendeld maar dashboard licht niet op), werkt dit niet omdat de elektra niet wordt bekrachtigd en dat wel moet om dit te laten werken.

Om de fout te herstellen, moest ik toegang krijgen tot de kabelafsteller, wat vrij eenvoudig is. Voor de selector moet een klein opbergvakje zitten. De rubberen mat hierin wordt er gewoon uitgehaald en dan moet de basis (voorzichtig!) aan de voorkant omhoog worden gewrikt en vervolgens naar u toe worden getrokken om hem uit de console te trekken. Wees hierbij voorzichtig om de clips aan de voorkant of de geleidepennen aan de achterkant niet te beschadigen - u zou dit met de hand moeten kunnen doen, zonder gereedschap. Als dit eenmaal uit de weg is, zou u de kabel en de afstellervergrendeling (een gele plastic clip op de afsteller) moeten zien.

DISCLAIMER - Ik kon de vergrendeling niet volledig loswrikken, dus ik weet niet of hij er volledig af moet of dat hij slechts een beetje omhoog moet om afstelling mogelijk te maken. Ik wilde het niet forceren voor het geval ik de dingen veel erger zou maken!

Hoe dan ook, na wat geklungel ben ik erin geslaagd de kabel zo aan te passen dat de selector naar voren werd getrokken, zodat de ontgrendelingsschakelaar werd ingedrukt. Ik duwde de vergrendeling toen weer naar beneden en zette alles terug en nu werkt het prima en selecteert het nog steeds de versnellingen goed. Er was slechts een KLEIN beetje afstelling nodig om de speling weg te nemen, dus ga niet te gek en controleer ALTIJD of u nog steeds alle versnellingen kunt selecteren voordat u alles weer in elkaar zet.

Even terzijde, ik probeerde ook de knop eraf te krijgen (hurr-hurr) voor betere toegang, maar hij zat vast. Dit kan echter ook de selectorconstructie weer op de juiste plaats hebben getrokken, maar hoe dan ook, het probleem is nu opgelost.

Als u zich niet prettig voelt bij het zelf afstellen van de kabel, vraag dan gerust een professional, maar wijs zeker op het probleem, want ik heb gezien dat hele nieuwe selectormechanismen en vervangende slotcilinders als oplossing werden voorgesteld, wat duur en onnodig kan zijn en het probleem misschien niet eens oplost!

Ik hoop dat dit allemaal helpt!
Hoi allemaal, ik haal hier een oude thread op, sorry. Maar ik heb hetzelfde probleem. Ik kan me voor mijn leven niet voorstellen waar deze gebruiker het over heeft. Zijn er alsjeblieft foto's? Van de gele clip. Ik heb de kabel gevonden, maar er zit geen gele clip op de mijne, ik weet niet eens of ik naar het juiste ding kijk. Ik weet echter wel dat mijn versnellingspook te veel heen en weer beweegt in de parkeerstand, dus ik weet dat hij vastgezet moet worden.

#13 ·
Goede info, bedankt voor het plaatsen.

Ik heb net een geluid opgemerkt van de stuurkolom / ontsteking wanneer mijn hendel in de parkeerstand staat en ik de trekker indruk om hem los te laten om weg te rijden.

Het is een behoorlijk luide klik die er vroeger zeker niet was, dus dat zou dan de solenoĂŻde zijn, gezien wat je hebt gezien?

#21 ·
Kan iemand advies geven over hoe de kabel voor de versnellingspook af te stellen, alstublieft, op de manier zoals Majorward heeft vermeld?
Hoi, gelukkig kon ik de foto's die ik heb gemaakt opgraven. Ze tonen de locatie van de microschakelaar en ook de kabelafsteller.

Attachments

#22 ·
Ik zit vast en komt niet los, wat bij mij ook gebeurt. Als je een accu loskoppelt, heb ik gemerkt dat de sleutel er gewoon normaal uitkomt, nogal vervelend als je dit elke keer moet doen, maar het is een snelle truc in plaats van hem misschien te moeten laten zitten als je hem er niet uit krijgt!